Bytt betalkort- uppdatera kortuppgifter

2 min. lästidsenaste uppdatering: 12.12.2025

Om du får ett mejl från oss om att vi inte kan dra pengar eller du har bytt betalkort och behöver lägga in ett nytt är det här guiden för dig. 

Uppdatera betaluppgifter eller se vilka betaluppgifter du har registrerade

Gå först in på: https://drakenfilm.se/mina-sidor/installningar 

Bläddra ner till Kortuppgifter och klicka på Ändra kortuppgifter

Fyll i dina nya kortuppgifter och klicka på spara kortuppgifter.

Registrering lyckades

Det görs inte ett nytt försök att dra pengar för en prenumeartion direkt utan vi gör totalt 4 försök med 5 dagars mellanrum från att din prenumeration har gått ut. Tänk därför på att du behöver se till att fortsätta ha pengar på kortet. Under tiden kan du använda din prenumeration som vanligt. 

Registrering misslyckades

Misslyckas registreringen av kortuppgifter kommer det stå "Betalning misslyckades" och när du stänger den rutan och kollar under betalningar kommer det stå: Kortverifiering: Misslyckades 0kr. Det kan misslyckas av en rad olika anledningar, t.ex. att det du har skrivit inte stämmer exakt med vad som står på ditt kort, att verifieringen med bank-id inte gick igenom, att kortet är spärrat eller att du inte är i Sverige just nu. Men det absolut vanligaste är att det beror på att kortet är stängt för internetköp. 

Om du har ett nytt kort behöver det öppnas för internetköp innan du kan registrera det hos oss. Det gör du på internetbanken eller i din bankapp. 

 

 

Se vilket kort du har registrerat

Om du går in på https://drakenfilm.se/mina-sidor/installningar och bläddrar ner lite på sidan kan du se vilka kortuppgifter du har registrerade. Står det inget där har du inget kort registrerat. 

Har du några fler frågor eller problem med dina betalningar kan du mejla oss på kontakt@drakenfilm.se så hjälper vi dig gärna. 

Var denna artikel till hjälp?